Thursday, December 8, 2011

Sayonara body lama -__-

Berat badan skrg dh xseperti dahulu..sesuailar kot tajuk kat atas 2..sayonara body lame=(
Masalah berat badan ni sering dibelenggu dalam kalangan wanita kan? rsnye golongan lelaki xdelah masalah sgt even diowg de mslh kegemukan.. tp sebaliknye ble gurl yg mengalaminye..mcm2x xkena & blh dtgkan stress..uhuhu.. Masalah plg utama ble berat badan berubah secara drastik:

1) Badan rasa mcm lemah semacam jek xmcm dlu.
2) Cepat sempot even jln ckit & jln mcm kura-kura jek.
3) Cepat berpeluh & badan sgt xselesa ble keadaan ini berlaku.
4) Saiz bj mula berubah..dh xleh pakai xs or s kotttt -_-
5) Dh mula segan nk pakai bj lame2x..nnt org kutuk *pakai bj mcm mahu balut nangka*
6) Baju dlm almari 2 nk simpan buat ape??semuanye dh xmuat---_---!!!!!=(

**tensennye!!!!!! keadaan ni terjadi pada aku setelah 1taun duk kat kg.. mane xnye bangun je tdo makanan dh terhidang..pagi ptg siang malam aku punye keje makan jek... dalam 1 ari mahu 3x aku makan nasi..xplus ngan menambah ag time makan..=(

**4tahun dlu ms stdy kat u..berat aku cume 44-45kg jek..xleh n xkurang lar..
** then berat semakin naik lar tp xdelah mengejut sgt dlm 47-48kg jek..
** N sekarang berat aku 55kg..OMG mcm xpercaya..aku ni lagi xpercaya ngan diri aku sendiri..gler gemookkk!!! 7-8kg nek beb..mampus aku..mcm mn ni..help me=(
** 8kg nek selama 1 taun aku kat kg..kalu 2 taun berapa agaknye??3 taun??4 taun?? OMG..uhuhu... ni ma punyer pasal lar..masak sgt yg best2x..mahu xmahu aku jadi pelahap lar kat umah nih...-_-
** kegemukkan yg ketara pada aku adalah pada bahagian lengan, perut & peha..damn!!

Suatu hari~ masa ni kuar p pantai ngan mmber2x..aku bgth yg aku dh gemuk..mmber2x yg len ckp xdelar..ok jek ktowg tgk..alah cik ila u gemuk pun xnmpk sgt lar..mcm dlu gak..dalam ati aku berkata ye ke padahal kowg nk jg ati aku..juz smile time 2.. tetbe aku jln laju ckit, jalan depan diowg..tetbe diowg ckp.."aah lar cikila nmpak berisi sikit..aku toleh n jelir kat diowg..memsg gelak!!JAHAT!!!=(


Almari 1: semua baju dalam almari ni dh xmuat utk dipakai!! tulunggg3x-_-


Almari 2: hanya beberapa helai sahaja yang blh pakai..mcm mn nk msk sekolah nnt baju dh xmuat semuanye;((


** Aku arap sgt aku b'jaya utk diet..pasni kena disiplin ckit pasai makan2x ni..tahu awl taun dpn aku blh pakai semua bj2x aku itu kembali..kowg doakan aku ea^_^

1 comment: