Sunday, March 28, 2010

Ku Ingin Kembali

Agak lame aku tak menulis kat blog nih...bukan daku malas tapi banyak menda yang berlaku dan banyak menda yang nk dipikirkan...lumrah hidup kadang2x kita diatas dan kadang2x kita dibawah...seharusnya kita perlu bersyukur atas apa yang berlaku untuk kita...harus kuat tempuhi semuanye...yeah!!!now aku berjaya lawan semuanya...menghakis saat2x duka dan sekarang penuh dengan suka & keceriaan wif myfrenz & myluv....tenQ 4 everything buat insan yg selalu ada dcc ku tak kira masa...terharu sob..sob..sob... kini ku kembali meniti hari-hari ngan lebih bererti & berjuang demi masa depan=) saat ini kerinduaan ku membuak2x pada kg halaman ku...*homesick*....lamenye nk tgu bln 5 nih...nk rest 2bln...wah can't wait..huhu..=( xtvt 2bln dirumah mst aku bz ngan rutin harian ku...hehehe=p

Semalam p jogin kat ladang klapa sawit ngan yan n lin...agak best...p jogin nye jap jek tp p lepak n mkn2x kat pizza bukan men lame..lawak tol...=) sekarang ku busan n xtau nak watpe...hubby demam cian die...semoga cepat sembuh ea sayang...Asgmt dh xde kebusanan membuak2x...xtau nk watpe...kebusanan akan menghantui diri selame 2mgu nih...pas2 kembali bz ngan exam...bz stdy lar kunun...stdy ke??ermmm....men jek banyak...tp aku xkan kecewakan myparent, huby n mak*mak b*. Mak yang selalu mendoakan ku ketika ku menduduki exam...sgh terharu...berkat doanye aku berjaya...tq makcik..ops tq mak!!!hahaha.... mymum n mydad yg setiap pagi aku akan cl ble aku mahu pergi jwb xm...selama 3taun disini semua itu xpenah sekalipun aku lupe utk membuatnye....aku akan lakukan setiap hari...mereka sts mendoakan ku...tenQ...doa kamu menguatkan semangatku utk trs berjuang!!! B yg slalu bg smgt n xpenah putus2x doakan aku..tenQ...kami pernah berjanji kan same2x berjaya suatu hari nnt....biar family bngga n nnt nk tjk kejayaan utk anak2x plk..kihkihkih...lawak jek....

Semangat ku sentiasa kuat cz ade insan yg slalu sokong aku dr belakang... N yg plg penting adalah keredhaan dariMu Tuhan...tunjukkan ku jalan yang benar n yang kau redhai...makburkan permintaan ku...buat myfamily,family b, b, sanak sdare, kwn2x, guru2x n muslimin muslimat... lindungi hbgn kami dari segala dugaan & hasat dengki manusia...izinkan kami bersame dengan keredhaan dariMu=(

Lepas je abes kuliah yg tgl ag 2minggu aku n lin plan nk p johor umah bai...harap2x jd lar plan kami tu...tapi xtau nk still berapa lame kat sane..b srh aku p umah die..yelah alang2x dh p sne lahlar jenguk2x mak abah...lame dh xjumpa diowg..(mode kerinduan muncul)huhu...tgklah mcm mn nnt kal de rezeki jmpalah nnt...kalu x jump lenkali jelah...xleh p lame2x sane nnt xstdy lak aku...xnk gagal utk capai target aku utk sem nih..aku kan pastikan aku dpt capai target tuh..yup!!!cayok2x!!!=)

Bilakah saat itu kan tiba???saat yg ditunggu oleh smua wanita dlm hidupnya...menunggu sang putera cinta hati dtg menunaikan segala janji yg membawa ikatan yg utuh abadi buat selamanye...bilakah???huhu...sekarang aku pk utk menamatkan zaman bujang ku..weh seriuskah aku???yup..i'm serius...tp terlalu banyak kekangan...kami msih belajar...mslh duit??mayb....bg belah laki..yelah nk kwen ngan puteri owg nih bukan sng..kewangan kena kukuh...to my syg2x kumpullah wit dr skrg ea????jgn nk berjoli2x..hehehe... my mum asyk tny ble krol abes blaja...adekah die mahu aku kwen skrg @ adekah die tkot aku kwen time blaja..ermmm aku mls nk tny pjg...tp mymum hanya mahukan die sowg jek jd menantu...kekalkan hbgan kami Ya Allah.... aku xmahu merosakan harapan kedua2x belah pihak...=( Ble aku tny b ble nk kwen die mst ckp jom kt kwen skrg..rs nk sepak pun ade...xserius..huh...tp die janji lepas abes blaja n keje dlu setaun baru kami pk utk kawen...aku pun setuju ngan cdgan tu... n 1 ag aku selalu brdoa agar b dpt keje kat mesia jek..xnk jauh2x...ssh nk pk ble berjauhan...=(

Ari kamis lepas b dpt cni...selepas berminggu2x krisis yg berlaku antara ak ngan die...semuanye bepunca dr aku..sengal!!! die dtg utk setelkan semuanye..n Alhamdulillah kami jumpa jwpan yg bebtl demi masa depan bersama=) komunikasi dalam perhbgn ni amat pentingkan..better luahkan ape yg xpuas ati...drp pendam...dan pastu setel sme2x...tx b cz u paham sgt2x diri ni..sedangkan aku sendiri xfhm akan diriku ini...=( kdg2x aku lupe utk bersyukur ngan kurniaan Mu Tuhan...Engkau dh bg yg terbaek dlm idupku..seharusnye aku menjaga anugerah yang Engkau berikan tp aku...gagal...gagal utk melakukan yg terbaik yg semggnye dia layak menerima itu semua dari ku..=( jahatnye aku...skrg aku kan berubah demi yg terbaik utk kami ber2...aku berharap aku akan berubah menjadi yg terbaik n kekal sampai beble...kuatkan semangatku Tuhan...

Dalam idup ini, aku dh jumpa insan yg bebetl sesuai n aku yakin hanya die yang mampu bg kebahagian dunia akhirat buatku...ms depan ku n segala kehidupan dipenuhi ngan kenangan2x bersamamu syg...1perkara yg xpernah berubah dari hati ni ialah ayg cintakan sayang buat selamanye!!!! tx 4everythin...segala yg b dh lakukan utk ayg...pengorbanan...kejujuran n kesetiaan mu sentiasa membuatku senang disampingmu...doakan lah semua yg baek buat kt syg..Amin=)

No comments:

Post a Comment