Monday, March 1, 2010

::Saat-saat manis terukir senyuman terindah::

Pada hari jumaat 26/2 aku gerak dari upc pd pukul1.30pm ke kL...smpai kL leh kurang kul 3 lebih..hubby dh nunggu kat pudu bersame nasik goreng yg die mskan utk aku..nasik goreng tomyam+telur kicap..bleh tahan lar=p..aku ngan bwk beg pakaian maklumlah prepare utk 3ari nk melepak2x kat UM..hehehe...ms ni aku n b penin paler nk cari tiket utk p genting pd hari esok...mmbr tlg cr kat kL sentral tp dh abes lak..ermmm t'pakselah cari kat tmpt lain...p tny kat pudu tp xde pakej juz jual tiket ke sana..kami pun t'pakse p cr kat pasar rakyat(imbi)...tmpt 2 jauh gler dr stesen monorail imbi...penat mencari...b time 2 parking kete kat pudu dlu cz die tkot xjmp nk cr pasar rakyat kalu nek kete ngan jam ag...kami pun jln kaki jelah mencari..aku ngan pakai bj kurungnye..angin kuat n gerimis...aku dh mule nk marah owg ar..b jd mangsa..sori syg=( lps tny 5@6 owg br lar kami jumpa tmpt 2..gler pun tersorok ar tmpt 2...smpai sne dlm kul 5.50pm..kaunter 2 pun dh nk ttp..naseb kami baek kot ari2..hehe...kami bli tiket utk 6owg..(aku,b,ijea,montok,nana& tok moh)~ kami t'pakse cr tiket cpt2x cz kesian kat tokmoh,die dr johor nk dtg kL semate2x nk melepak ngan ktowg p genting...ble kami dh dpt tiket trs bgth kat nana...kesian gak kat die..

Pas selesai mslh tiket..aku ckp kat b dh xlarat nk jln p amek kete kat pudu..b ckp xpe kt nek teksi jelah syg ea..ermm...ok gak..kaki pun dh nk tercabut...pas 2 amek kete kat pudu kami pun trs p ampang..umah kak ieta(akak b)..janji ngan die nk p ptg tp xsmpt...sampai umah die dh maghrib..tumpang slt jap..time ma cl tny kat mane..kihkih...b ckp ma asyik cl jek tkot sgt owg ape2xkan ank dara die..hehe..

pas blik dr umah kakieta kami pusing kL then p um...p mkn kat kolej 3..rindu sgt tmpt 2 cz kat c2lah tmpt kami mkn kalu kuar date..huhu...aku mkn mee sup n fresh oren..aduihh mee sup kat c2 mmg besh!!!b mkn burger udang n fresh oren...dlm kul 10lbh aku smpai kolej ijea...ijea n nana jmput aku...kami pun trs gerak p blik diowg..aku penat sgt=( pas siap mandy n slt aku telentang kat katil ijea..gayut jap ngan myluv..=)

pada 27/2-b kul 5.30am dh bgn kejut aku...awal gler bgn xsabo sgt ar 2..kihkih...aku kul6 br bgn pas2 kejut ijea mandy same..tkot nk p mandy sowg2x..=p ktowg ciap dlm kul7...b smpai kat kolej ijea dlm kul 7suku..ktowg pun gerak dr um p kL sentral utk amek tokmoh(pakwe nana)..die smpai kul6.30 kat kL sentral...pas amek tokmoh..b pun start borak lar ngan die..tny keje ape..skali tokmoh 2 beshfren abg ipar b..hahaha..keciknye dunia...borak panjang dlm kete..aku rs lucu gler...kantoi b kuar date=p

sampai jek kat pasar rakyat leh krg kul 7.50am...time nih kelam kabut gak ar cz montok xsampai ag...skali ckp nk nek LRT pas2 ngan moto lak...naseb montok smpat tgk jln ke pasar rakyat dlm tenet...die smpai dlm 8lbh..kul 8.30 dh nk gerak..akak yg jual tiket dh pesan kat kami srh dtg awl 10minute...naseb smuanye slamat smpai=)


menunggu bas kat pasar rakyat=)

sampai genting kul9lbih...nek cabel car tuk smpai ke puncak..hubby gayat cz tgi sgt..kelakor gler..tgn asyk pegang kusi jek..smpai akak yg kat sblh ckp nape tkot ke..aku tahan jek nak gelak..ijea n montok rilekz jek kat blkg...aku xtkot sgt pun cz dh biase sgt nek ms muda2x dlu...teringat holiday ngan family kat langkawi..huhu..mahu p sane lagi...=( ari2 de je awek kwn b ajak p sne..time 2 b kat kg bercuti...diowg dh book tiket flight..jd kami xsmptlah..xde pluang nk p sane...xpelah skrg aku ngah plan nk p langkawi!!!!ijea n montok mst itut ea..kihkih=p

ni smua kenangan2x kami at Genting~



menjerit sepuas hati nek men nih...



kami bersama=)


aku+b+montok+ijea


kami bersama2x=)


taman munge yg chantek!!=)


3dare=)



koya=p


sweet couple=)



Dinasaurland~

ni jelah yg aku smpt msk kan..tp kalu kat fb dh byk pic aku msk..hehe=)best ar p sane..smua permaenan dlm pakej ktowg men tp de gak yg xsmpat men..xsempat owg pulak ramai gler2x..tp xpe puas!!!hehe=)ktowg b'tolak blik kul 8.3opm..penat Tuhan jelah yg th..dlm bas aku tdo jek..penin paler...smpai jek trs p anta tokmoh kat kL sentral..die trs blik johor...ijea n nana ketdoran dlm kete..aku ajak p mkn diowg xnk..penat sgt..aku pun p mkn ber2 jelah kat kolej 3rd..ermm aku mkn kuew tiew sup..b ckp syg diet ke xnk mkn nasik nih..klakor punye soklan..=p blik kolej ijea kul11pm..

28/2-bgn slt subuh ngan ijea kul6.30 then smbg tdo hga kul 10.30am..gler punyer penah wehh,,,,huby bgn awl dr aku asyk cl jek kejut aku srh bgn..ehehe=p b jemput aku dlm kul 11.3oam...kami p jln2x kat damansara...nk tgk niyang rapik..lepak kat tropicana city tp cte 2 xde lak..pas2 p IOI mall puchong lak...cte 2 blh tahan lar tp best cte santau ckit ar..hehe..

pas tgk muvie b ckp nk tebus maruah..aku pelik..nk tebus maruah ape..aku b'tny jelah spjg jln..die ckp ikut jek jgn byk ckp..skali aku nmpk superbowl...hahahahahahaha..aku gelak skt perut..ms besday aku kami kuar p mines men bowling n aku b'jaya tewaskan die..2 yg die ckp nk tebus blik maruah,,,kihkih=p owg kat bowling ramai gler kena m'nunggu lar pulak...Skali ag aku yg MENANG!!!!! hahahaha...b ckp xtau nape kalu men ngan syg b mst kalah tp kalu men ngan mmber b mst menang..agaknye kalu aku men ngan mmber2x die aku yg menang..kihkih=p pas2 die mula ar cr sbb nape die kalah...ckp bola xbes..perut ngah lapo n memcm..hahaha=p

pas abes men kami p mkn MC Donald..aku mkn bubur aym n b mkn cheeseburger...aku ckp kat b nk bubur aym yg kecik jek..skali mkn besh pulak..pas ciap mkn b p bli bubur ayam yg besar tuk aku...hehe...b igt trs nk anta aku blik upc tp die nk kena amek mmber die plk yg blik dr pangkor..so hjt xkesampaian b anta aku kat pudu..lgpun aku dh xkesah nk blik sndrik...xnk slalu sshkan huby..huhu..aku smapai upc kul9.30mlm....
*kenangan terindah menyemarakkan lagi rasa cinta* bubye..muah!!=)

No comments:

Post a Comment